Επιστήμονες δημιούργησαν το βαρύτερο μέχρι σήμερα χημικό στοιχείο με ατομικό αριθμό 117 - iefimerida.gr

Τρία χρόνια μετά την τελευταία ανανέωση του Περιοδικού Πίνακα με την προσθήκη του Φλερόβιου (Fv) με ατομικό αριθμό 114 και του Λιβερμόριου (Lv) με ατομικό αριθμό 116, τώρα οι ερευνητές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα νέο χημικό στοιχείο, το βαρύτερο μέχρι σήμερα.

Η ομάδα ερευνητών από το εργαστήριο GSI στη Γερμανία ανακοίνωσε τη δημιουργία του Ουνουνσέπτιου (Uus) με ατομικό αριθμό 117 και 40% μεγαλύτερο βάρος από το Μόλυβδο.

Το νέο χημικό στοιχείο δημιουργήθηκε με τον βομβαρδισμό ατόμων Μπερκελίου (97) με άτομα Ασβεστίου (20), τα οποία σχημάτισαν το νέο στοιχείο.

Οπως αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Ντέιβιντ Χίντε, «Η δημιουργία του Ουνουνσέπτιου αποτελεί το ανώτατο όριο για το τι μπορούμε να κατασκευάσουμε σήμερα»

Μέχρι τώρα οι ερευνητές κατασκεύασαν μόνο 4 άτομα, αλλά αναμένεται να λάβουν έγκριση από την IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry) για την τοποθέτηση του στοιχείου στον Περιοδικό Πίνακα.