Νέες ενδείξεις σκοτεινής ύλης στο κέντρο του Γαλαξία μας - iefimerida.gr

Νέες ενδείξεις σκοτεινής ύλης στο κέντρο του Γαλαξία μας

Το μυστήριο της σκοτεινής ύλης απασχολεί και πάλι τους επιστήμονες, μετά τα νέα στοιχεία από το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων - γάμα «Φέρμι» της NASA, που δείχνουν ότι το κέντρο του γαλαξία μας παράγει πολύ μεγαλύτερες ποσότητες ενέργειας υψηλής ακτινοβολίας-γ.

Οπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον αστροφυσικό Νταν Χούπερ του εθνικού εργαστηρίου Fermilab των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό φυσικής "Physical Review D", δήλωσαν ότι η νέα μελέτη της ακτινοβολίας - γάμα από το γαλαξιακό κέντρο αποτελεί την ισχυρότερη ένδειξη μέχρι σήμερα ότι τουλάχιστον ένα μέρος αυτής της ισχυρής ενεργειακής εκπομπής πηγάζει από την αόρατη σκοτεινή ύλη, την άγνωστη ουσία που αποτελεί ένα μεγάλο μέρος της ύλης του σύμπαντος (σχεδόν το 80%), πολύ μεγαλύτερο από την ορατή ύλη.

Οι έως τώρα γνωστές πηγές ακτίνων - γάμα από το κέντρο του γαλαξία μας, αφορούν αλληλεπιδρώντα διπλά συστήματα άστρων, ταχύτατα περιστρεφόμενους αστέρες νετρονίων (πάλσαρ), απομεινάρια εκρήξεων υπερκαινοφανών αστέρων (σούπερ-νόβα), νάνους γαλαξίες και σωματίδια που συγκρούονται μέσα στα διαστρικά αέρια.

Σε αυτή ακριβώς την περιοχή, που εκτείνεται περιμετρικά σε απόσταση έως 5.000 έτη φωτός από το γαλαξιακό κέντρο, οι αστρονόμοι υποψιάζονται ότι επίσης υπάρχει η μεγαλύτερη πυκνότητα σκοτεινής ύλης, για την αληθινή ταυτότητα της οποίας κανείς δεν γνωρίζει τίποτα με σιγουριά.