Γιατί είναι απαραίτητος ο ύπνος για τον οργανισμό μας; Οι επιστήμονες εξηγούν - iefimerida.gr

Γιατί είναι απαραίτητος ο ύπνος για τον οργανισμό μας; Οι επιστήμονες εξηγούν

Είναι κοινό μυστικό ότι 8 ώρες ύπνου είναι απαραίτητες προκειμένου ο οργανισμός να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Ωστόσο για πρώτη φορά, οι επιστήμονες αποκαλύπτουν το μηχανισμό με τον οποίο ο ύπνος αναζωογονεί το κουρασμένο σώμα μας.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ στη Νέα Υόρκη, ανακάλυψαν ότι όση ώρα κοιμόμαστε ο εγκέφαλος μας αποβάλει όλα τα περιττά στοιχεία που αποθήκευσε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Συγκεκριμένα, ενώ τα απόβλητα από κύτταρα του οργανισμού μας απομακρύνονται μέσω του λεμφικού μας συστήματος, ο εγκέφαλος, ο οποίος δεν είναι συνδεδεμένος με αυτό το σύστημα, καθαρίζει από τα απόβλητα μεταφέροντας τα μέσω του εγκεφαλονωτιαίου υγρού στο συκώτι. Η διαδικασία αυτή ωστόσο γίνεται με διπλάσια ταχύτητα ενώ κοιμόμαστε, επειδή οι νευρώνες μας συρρικνώνονται, ενώ τα κανάλια γύρω τους μεγεθύνονται, διευκολύνοντας τη διαδικασία.

Οπως επισημαίνει και ο ερευνητής Μάικεν Νεντεργκάαρντ: «Η μελέτη δείχνει ότι ο εγκέφαλος έχει διαφορετικές λειτουργικές καταστάσεις όταν κοιμόμαστε και όταν είμαστε ξύπνιοι. Η φύση της αποκατάστασης του ύπνου φαίνεται να είναι το αποτέλεσμα της δραστικής εκκαθάρισης των υποπροϊόντων της νευρωνικής δραστηριότητας που συσσωρεύονται όσο είμαστε ξύπνιοι.»