Εξωπλανήτη με ατμόσφαιρα πλούσια σε νερό ανακάλυψαν Ιάπωνες επιστήμονες [εικόνα] - iefimerida.gr

Εντυπωσιακό εξωπλανήτη με νερό στην ατμόσφαιρά του εντόπισαν Ιάπωνες ερευνητές, χαρακτηρίζοντας τον ως «Σούπερ-Γη». Χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο Subaru, οι ερευνητές παρατήρησαν τον μακρινό Gilese 1214 b και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ατμόσφαιρά του είναι πλούσια σε υδρογόνο.

Με τον χαρακτηρισμό «Σούπερ-Γη», οι αστρονόμοι συνηθίζουν να χαρακτηρίζουν εξωπλανήτες, οι οποίοι έχουν το σχήμα της Γης, ωστόσο είναι αρκετά μεγαλύτεροι, αλλά όχι τόσο μεγάλοι όσο ο Διας ή ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας.

Ο Gilese 1214 b (ή GJ 1214 b) βρίσκεται 40 έτη φωτός στον αστερισμό του Οφιούχου βορειοδυτικά από το κέντρο του γαλαξία μας.

Η ομάδα των ερευνητών χρησιμοποίησε τις δύο οπτικές κάμερες Suprime-Cam και FOCAS του τηλεσκοπίου Subaru οι οποίες είναι εξοπλισμένες με μπλε φίλτρο μετάδοσης για να αναζητήσουν το ποσοστό του Rayleigh στο GJ 1214 b. Οι παρατηρήσεις της ομάδας έδειξεανότι η ατμόσφαιρα GJ 1214 Β δεν εμφανίζει αρκετό Rayleigh και το εύρημα αυτό υποδηλώνει ότι ο πλανήτης είναι πλούσιος σε νερό ή υδρογόνο και η ατμόσφαιρά του είναι γεμάτη σύννεφα.

Παρά το γεγονός ότι η ομάδα δεν αγνόησε εντελώς την πιθανότητα να κυριαρχεί μόνο το υδρογόνο στην ατμόσφαιρα, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι ο GJ 1214 b είναι πιθανό να είναι και πλούσιος σε νερό, ωστόσο η ομάδα σχεδιάζει να συνεχίσει τις παρατηρήσεις για να επιβεβαιώσει την άποψη αυτή.

Εξωπλανήτη με ατμόσφαιρα πλούσια σε νερό ανακάλυψαν Ιάπωνες επιστήμονες [εικόνα] | iefimerida.gr 0