Εξωγήινοι μεζέδες: Τι θα τρώνε όσοι αποικήσουν στον πλανήτη Αρη; - iefimerida.gr

Εξωγήινοι μεζέδες: Τι θα τρώνε όσοι αποικήσουν στον πλανήτη Αρη;

Αρκετοί άνθρωποι δηλώνουν ήδη πρόθυμοι να μετοικήσουν στον Αρη και οι επιστήμονες εργάζονται νυχθημερόν για να βρουν τις ιδανικές συνθήκες για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου παράτολμου βήματος. Στα πλαίσια των προετοιμασιών, ερευνητές αποκάλυψαν τι θα τρώνε οι άποικοι του κόκκινου πλανήτη.

Αναπαράγοντας το περιβάλλον του αφιλόξενου και ερημικού κόκκινου πλανήτη, μία ομάδα από έξι ερευνητές, πέρασε τέσσερις μήνες σε έναν μικρό θόλο στο άγονο πεδίο λάβας του ηφαιστείου Μάουνα Λόα στη Χαβάη, σε υψόμετρο 8.000 μέτρα, προσπαθώντας να διαπιστώσουν ποια τρόφιμα μπορεί να φάει ένας αστροναύτης που θα βρίσκεται στον πλανήτη Αρη.

Οι ερευνητές παρουσίασαν τα ευρήματα τους και τις εξωγήινες συνταγές τους κατά την ολοκλήρωση της αποστολής τους την περασμένη εβδομάδα.

«Είναι μια στιγμή που θα θυμάμαι για το υπόλοιπο της ζωής μου», δήλωσε ο Όλεγκ Αμπράμοφ, ένας αμερικάνος επιστήμονας που συμμετείχε στην έρευνα.

Οι έξι ερευνητές επιλέχθηκαν από το Πανεπιστήμιο της Χαβάης και το Πανεπιστήμιο Cornell της NASA προκειμένου να ετοιμάσουν γεύματα από μια λίστα αφυδατωμένων, διατηρημένων, μη ευπαθών τροφίμων. Οι επιστήμονες μελέτησαν τα έτοιμα γεύματα παρόμοια με αυτά που τρώνε μέχρι τώρα στις αποστολές τους οι αστροναύτες και ετοίμασαν νέα γεύματα τα οποία όχι μόνο θα τρώνε οι αστροναύτες και οι άποικοι άλλων πλανητών στο μέλλον, αλλά θα λύσουν και το πρόβλημα του υποσιτισμού στη Γη.

Ο διοικητής της ομάδας Αντζελο Βερμουελε δήλωσε την Τρίτη το πρόβλημα με τα συστατικά που δεν είναι ευπαθή είναι ότι είναι συνήθως σε μεγάλο βαθμό επεξεργασμένα και έχουν έλλειψη ινών. Ωστόσο δήλωσε εντυπωσιασμένος με το πώς τα παγωμένα αποξηραμένα προϊόντα έχουν γεύση πολύ παρόμοια με τα φρέσκα προϊόντα.

Το γεγονός αυτό είναι σημαντικό για τα τρόφιμα στις μελλοντικές διαστημικές αποστολές. Μερικά από τα φαγητά που κατάφεραν να δημιουργήσουν σε συνθήκες διαστήματος ήταν εκτός από το γνωστό κονσερβοποιημένο κρέας Spam, (ιδιαίτερα δημοφιλές στα νοικοκυριά της Χαβάης λόγω της μεγάλης διάρκειας ζωής του), η κρέμα σοκολάτας Nutella, το Cajun jambalaya και το τηγανητό ρύζι μανέστρα.

Οπως εξηγούν οι ερευνητές το κλίμα της Χαβάης και τα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής Mauna Loa ήταν το ιδανικό σκηνικό για τη μελέτη. Η περιοχή είναι απομονωμένη, αλλά προσβάσιμη, και δεν έχει κανένα ίχνος χλωρίδας ή πανίδας, ενώ το τοπίο μοιάζει πολύ με του Αρη.

Τελειώνοντας τη μελέτη οι ερευνητές, όπως αναφέρουν, ένα από τα πρώτα πράγματα που έκαναν όταν βγήκαν από τον θόλο προσομοίωσης, ήταν να φάνε σε μπουφέ. «Πήγαμε κατευθείαν στα φρούτα και τα λαχανικά» εξηγούν «Μας φάνηκε σχεδόν απίστευτο να τρώμε και πάλι φρέσκα φρούτα και λαχανικά»