Νέα Skoda Octavia: Yψηλή τεχνολογία στη μικρή- μεσαία κατηγορία - iefimerida.gr

Νέα Skoda Octavia: Yψηλή τεχνολογία στη μικρή- μεσαία κατηγορία

Νέα Skoda Octavia: Yψηλή τεχνολογία στη μικρή- μεσαία κατηγορία
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα νέα συστήματα ασφαλείας χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στα καινούργια μοντέλα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα γι' αυτό η νέα Skoda Octavia, οι πωλήσεις της οποίας θα ξεκινήσουν άμεσα και στην Ελλάδα και η οποία είναι εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, τόσο σε ότι αφορά την άνεση όσο και την ασφάλεια.

Ενεργητική και παθητική, με τη δεύτερη να επιβεβαιώνεται από τα 5 αστέρια κατά EuroNCAP, να βασίζεται στο νέο πλαίσιο MQB και να ολοκληρώνεται με τους συνολικά 9 αερόσακους που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Από πλευράς ενεργητικής ασφάλειας το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi Collision Braking System) αναλαμβάνει την αυτόματη λειτουργία των φρένων μετά από πρόσκρουση –έναυσμα για αυτό αποτελεί η ενεργοποίηση ενός τουλάχιστον αερόσακου- ώστε να αποφευχθούν επιπλέον συγκρούσεις. Πριν από αυτό πιθανότατα έχει λειτουργήσει το σύστημα προφόρτισης των φρένων (Prefill System), που προετοιμάζει το κύκλωμα για άμεση ενεργοποίηση όταν ο οδηγός πάρει απότομα το πόδι του από το γκάζι και μειώνει σημαντικά τόσο το χρόνο αντίδρασης όσο και την απόσταση ακινητοποίησης.

Παράλληλα το σύστημα προστασίας επιβατών (Crew Protect Assistant) σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας, κλείνει τα ηλεκτρικά παράθυρα αφήνοντας ένα μικρό περιθώριο 5,5 εκ. και σφραγίζει την ηλιοροφή, ενώ στην αρχή μιας επικίνδυνης κατάστασης το σύστημα προειδοποίησης κινδύνου σύγκρουσης (Front Assistant) αντιλαμβάνεται μια επερχόμενη κατάσταση και είτε επιβραδύνει σημαντικά το αυτοκίνητο για μείωση των συνεπειών αν η ταχύτητά του ξεπερνά τα 30 χλμ./ ώρα ή το ακινητοποιεί κάτω από τα 30.

Φυσικά η νέα Octavia διαθέτει και συστήματα που αποφορτίζουν και διευκολύνουν το έργο του οδηγού, όπως αυτό της ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας (Lane Assistant), που διατηρεί αυτόματα το καινούργιο Skoda στη λωρίδα του και τίθεται εντός όταν ο οδηγός δεν έχει βγάλει φλας και η ταχύτητα ξεπερνά τα 65 χλμ./ ώρα. Σε πρώτο στάδιο το σύστημα επεμβαίνει στο τιμόνι και προκαλεί μια ελαφρά κίνησή του αντίθετη με την πορεία του αυτοκινήτου. Ένα άλλο είναι το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Recognition), που ενεργοποιείται μέσω της κάμερας πολλαπλών λειτουργιών που σαρώνει το χώρο 50 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο με ταχύτητα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, αναγνωρίζει τα σήματα των ορίων ταχύτητας και της απαγόρευσης προσπέρασης, καθώς και τη λήξη τους και τα απεικονίζει στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών. Επίσης στο σύστημα έξυπνης υποβοήθησης φώτων (Intelligent Light Assist) η μεγάλη σκάλα των προβολέων λειτουργεί αυτόματα όταν ο διακόπτης των φώτων είναι στη θέση AUTO και απενεργοποιείται χωρίς την παρέμβαση του οδηγού όταν συντρέχει λόγος, π.χ. όταν υπάρχει άλλο όχημα μπροστά ή που κινείται αντίθετα κ.λπ.

Τέλος το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Driver Activity Assistant) ενεργοποιείται από τους αισθητήρες της υποβοήθησης του τιμονιού και μεταδίδει συνεχώς πληροφορίες για τη συχνότητα και το είδος των κινήσεων του οδηγού. Όταν εντοπιστεί μειωμένη ικανότητα οδήγησης ή υπνηλία ο οδηγός ενημερώνεται από ηχητικό σήμα 5 δευτερολέπτων, ενώ στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών απεικονίζεται το μήνυμα «Take a break!».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ