Η τέκνο ευδαιμονία των Hana - iefimerida.gr

Η τέκνο ευδαιμονία των Hana

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αν δεν έχεις όμως ακούσει τον ήχο τους είναι αδύνατο να διανοηθείς ότι πρόκειται για προσιτή ρυθμική μουσική που μπορεί να ακούσει οποιοσδήποτε. Και να του αρέσει. Θα μπορούσες να τους πεις και dance, τέκνο κατά βάση, αλλά δεν έχουν σχέση με τη βαριεστημάρα που τη συνοδεύει τα τελευταία χρόνια [ok, μπορεί να μην φταίει και η τέκνο γι' αυτό, όταν μεγαλώνεις μεγαλώνει κι η πλήξη].Οι Hana είναι ποπ, δηλαδή φτιάχνουν μουσική που άνετα μπορεί να ακουστεί στο ραδιόφωνο, να χορευτεί και να περάσει και στο κοινό που ψάχνει και πέρα από το πειραματικό και το "δύσκολο''. Κι ο πρώτος δίσκος τους είναι όντως από τις πιο όμορφες ηλεκτρονικές κυκλοφορίες των τελευταίων χρόνων. Μετά από εμφανίσεις σε χώρους της πόλης τους, της Θεσσαλονίκης, την επιλογή ενός κομματιού τους Tate για να ανοίξει το νέο CD του Wire (ενός από τα περιοδικά που διαμορφώνουν άποψη στην «ψαγμένη’’ μουσική παγκοσμίως) ήρθε η ώρα για το ντεμπούτο άλμπουμ τους που κυκλοφορεί σήμερα από την Granny Records. Το Σάββατο το βράδυ το παρουσίασαν στο Bios σε έναν ασφυκτικά γεμάτο χώρο. Την απολαυστική συνέντευξη που ακολουθεί την πήρε ο :
Larry Gus


Πώς δημιουργήθηκαν οι Hana; Ποια ήταν η ανάγκη που σας ώθησε να γράψετε μουσική διαφορετική από τους Gorsky; Κουραστήκατε από τα ambient ηχοτοπία;

Θάνος: Απλά ήρθε ο Θανάσης μια μέρα με την δομή μερικών κομματιών και μου ζήτησε να αυτοσχεδιάσω πάνω σε αυτά. Το αποτέλεσμα, κατά τη γνώμη μου, ήταν πολύ ενδιαφέρον και πρωτότυπο και έτσι αποφασίσαμε να το ψάξουμε λίγο παραπάνω.

Θανάσης: Με το Θάνο παίζουμε μουσική από πολύ παλιά. Έτσι όταν θέλησα να παρουσιάσω κάποια κομμάτια λάιβ ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα έπαιζε μαζί μου και ο Θάνος. Στις πρόβες βγήκε κάτι τελείως διαφορετικό. Ο Θάνος πίεσε τα πράγματα και περάσαμε από το λάιβ ακτ στην παραγωγή των κομματιών. Εμένα συνήθως μου αρέσει να ηχογραφώ λάιβ και δεν είχα πετύχει μέχρι τότε καλή παραγωγή. Δε νομίζω ότι οι Hana δημιουργήθηκαν για να παίξουμε διαφορετικά από τους Good Luck Mr. Gorsky. Πάντα παράλληλα με τους GLMG όλοι μας είχαμε διαφορετικά projects. Τα ambient ηχοτοπία κάθε άλλο παρά βαρετά είναι. Οι Hana είναι φουλ σε αυτά, αλλά υπάρχει και πολύ beat.


Πώς είναι η ζωή στη Θεσσαλονίκη; Δεν το σκέφτεστε να φύγετε; Αληθεύει ότι το ένα μέλος σας δουλεύει ΚΑΙ σαν ταξιτζής;

Η Θεσσαλονίκη έχει να προσφέρει σε κάποιον κάποιες επιλογές διασκέδασης, άλλα νιώθω ότι για μένα έχει κάνει τον κύκλο της. Αν δεν κάτσει η προοπτική μιας δουλειάς στο Λονδίνο, το πιθανότερο είναι να δουλέψω ταξιτζής.
Θάνος:

Θανάσης: Η ζωή στη Θεσσαλονίκη είναι ωραία. Έχει μέρη για να περνάς όμορφα αν έχεις φίλους. Συνήθως δουλεύω, παίζω μουσική, βρίσκομαι με τους Gorsky και κάνουμε meeting για την Granny Records, κάνω βόλτες με τη Στέλλα και πολλά ξενύχτια. Τα τελευταία χρόνια αγοράζω πολλούς δίσκους βινυλίου και θα ήθελα να δουλεύω σαν ντι τζέι. Eίναι σούπερ να ζεις στην πόλη για κάποια χρόνια, μετά μάλλον καλύτερα να φύγεις. Εγώ δεν έφυγα, αλλά το σκέφτομαι συνέχεια. Έμεινα γιατί δουλεύω.


Αν έπρεπε να κρατήσετε μόνο μία στιγμή από τα όσα έχετε κάνει τώρα, είτε σαν Gorsky, είτε σαν Granny, είτε σαν οτιδήποτε, ποια θα ήταν;

Ένα πάρτυ στην ταράτσα κάποιου μετά από το τελευταίο Synch, όπου ο Σάββας (Gorsky) τραυματίστηκε και μετά με τον Σπύρο (Gorsky) κυλιόμασταν στα πατώματα του νοσοκομείου και ο Σάββας φορούσε επίδεσμο στο μάτι. Και η ημέρα που παίξαμε λάιβ (ολόκληρη η Granny) στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μαζί με την βουβή ταινία The phantom carriage του Victor Sjostrom.
Θανάσης:

Θάνος: Εγώ θα διάλεγα τις πρώτες μέρες στο σπίτι της γιαγιάς, ετοιμάζοντας το Bits of Quartz Glitter πίνοντας Jagermeister.


Κάποιοι σας ξέρουν από τα late 90's σαν Reruns. Μιλήστε μας για το hardcore punk παρελθόν σας.

Ο Θάνος είχε ξεκινήσει μια μπάντα πανκ και με πήραν επειδή έπαιζα μπάσο. Οι Reruns έκαναν και γαμώ τα λάιβ, αλλά δεν παίζαμε hardcore punk. Ήταν ωραία, γιατί το μόνο που κάναμε ήταν να παίζουμε, να μεθάμε και να γνωρίζουμε κόσμο. Τότε γνώρισα και το φίλο μας το Στράτο και ήθελα να κάνουμε ντουέτο και να παίζουμε ελληνικό ροκ. Επίσης, λέγαμε ότι ήμαστε πανκ, αλλά δεν ήμαστε.
Θανάσης:

Θάνος: Θέλαμε να παίξουμε σαν μια μίξη Strokes και Hives, αλλά καταλήξαμε να παίζουμε κάτι μεταξύ Sex Pistols και Ramones! Στα λάιβ περνούσαμε πολύ ωραία!


Αυτοσχεδιασμός ή προσεκτική αναλυτική διαδικασία σύνθεσης;

Και τα δυο είναι φουλ ελκυστικά, αλλά οι Hana είναι κάπου στη μέση. Νομίζω ότι μετά την προσεκτική σύνθεση μιας δομής έρχεται η ώρα να ηχογραφήσεις ή να παίξεις λάιβ και να την αποδομήσεις. Αυτό ακούγεται πολύ βαρετό και ακαδημαϊκό, αλλά δεν είναι.Θάνος: Ο αυτοσχεδιασμός νομίζω ότι είναι η πεμπτουσία της μουσικής.
Θανάσης:


Ποιος δίσκος είναι το απόλυτο σημείο αναφοράς για την δημιουργία των Hana;

Όταν αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους Hana άκουγα Thomas Brinkmann, Basic Channel τέτοια πράγματα.
Θάνος:

Θανάσης: Εκείνη την περίοδο άκουγα πολύ το Vertical Ascent-Moritz von Sswald Trio και Deepchord και Claro Intelecto και όλα τα ‘’Μ’’ των Μaurizio. Πρώτα δημιουργήθηκαν οι Hana και ύστερα βρήκαμε σημεία αναφοράς.


Είναι όντως το παρελθόν “ο απόλυτος προορισμός του κάθε ανθρώπου’’;

Αν θεωρήσουμε ότι η μνήμη είναι το μόνο που μας απομένει τελικά, τότε μάλλον ναι. Το πρόβλημα βέβαια αρχίζει όταν αυτή σταματάει να λειτουργεί και τόσο καλά...Θανάσης: Μπορεί, δεν ξέρω. Εγώ κάνω συνέχεια σχέδια για το μέλλον και βαριέμαι να μιλάω για το παρελθόν.
Θάνος:


Περιγράψτε μας την διαδικασία σύνθεσης ενός τραγουδιού των Hana. Πώς ξεκινάει, πώς προχωράει, πώς καταλήγει.

Ξεκινάει με ένα βασικό beat που φέρνει ο Θανάσης, εξελίσσεται κατά ένα μεγάλο μέρος αυτοσχεδιαστικά και από τους δυο μας για να καταλήξει σε κάτι ενδιαφέρον.
Θάνος:

Θανάσης: Είναι ένα μεγάλο τραπέζι με συνθς, σάμπλερς κ.α., τα οποία σε κάποια στιγμή βρίσκονται σε τέλειο vibe. Τότε ηχογραφούμε και οι δυο μαζί και μετά ένας-ένας. Το ακούμε και συνήθως μας αρέσει. Μετά θα συναντηθούμε άλλη μέρα για να το δουλέψουμε ή να το συζητήσουμε. Δύσκολα απορρίπτω κομμάτια και δε θέλω να ασχολούμαι πολλές μέρες με κάτι, ενώ ο Θάνος με πιέζει στην αντίθετη κατεύθυνση.


Σας λείπει η Poeta Negra; Θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα αν υπήρχε ακόμη;

Η Poeta λείπει σε όλους. Με το που έβγαινε μια καινούρια κυκλοφορία την αγοράζαμε και μετά είχαμε να συζητάμε για μήνες και για το πόσο μας άρεσε. Όταν αρχίσαμε να παίζουμε μουσική με τους Gorsky δίναμε τα κομμάτια μας στον Προκόπη και αυτός μας έδινε συμβουλές. Στα μάτια μας η Poeta ήταν το απόλυτο label εκείνα τα χρόνια.
Θανάσης + Θάνος:


Ποιος είναι ο καλύτερος δίσκος όλων των εποχών;

Δεν ξέρω...Το μόνο που μου ’ρχεται τώρα είναι το Sweet Smoke-Just a Poke.
Θάνος:

Θανάσης: Incunabula-Autechre. Δε θα τον βαρεθώ ποτέ. Άκουσε το 7 και σκέψου ότι το γράψανε το '93.


Έρχεται η ώρα που αποκτάτε χοληστερίνη (όχι εσείς, γιατί είστε λεπτοί, αλλά έστω ότι δεν ήσασταν και αποκτούσατε). Συνεχίζετε να τρώτε σαν τα ζώα και αρχίζετε να τρέχετε 2 ώρες την ημέρα για να το ισορροπήσετε, ή απλά σταματάτε το φαγητό;

Δεν ήμουν ποτέ αθλητικός τύπος οπότε μάλλον θα έκανα το δεύτερο.
Θάνος:

Θανάσης: Σταματάω να τρώω και θα σκέφτομαι ότι πρέπει να πάω για τρέξιμο. Δε θέλω να χοντρύνω ποτέ.


Συμφωνείτε με την απαγόρευση του καπνίσματος;

Μάλλον συμφωνώ, αν και δεν καταλαβαίνω το ξαφνικό ενδιαφέρον κάποιων για την υγεία μας.
Θάνος:

Θανάσης: Διαφωνώ και μάλλον είναι μεγάλη βλακεία, αλλά δε με απασχολεί καθόλου ποιος καπνίζει και που. Αν με ενοχλήσει κάποιος με το τσιγάρο του, θα του το πω.


Αν έπρεπε να πάρετε οριστική απόφαση και να διαλέξετε μεταξύ της ζωής σας όπως είναι τώρα (οι φίλοι σας, τα κορίτσια σας, η καθημερινότητα σας) και μίας ζωής όπου θα παίζατε μουσική όλη την ημέρα, κλεισμένοι σε ένα υπόγειο στην κεντρική Ευρώπη, παίζοντας δεκάδες συναυλίες τον μήνα, πετώντας το ένα ρεμίξ μετά το άλλο, και βγάζοντας περισσότερους δίσκους από τον Μadlib, τι θα διαλέγατε;

Μου αρέσει να παίζω μουσική και να μην αγχώνομαι, θα διάλεγα να έχω μια καθημερινότητα που με γεμίζει και να παίζω μουσική στον ελεύθερο χρόνο μου.
Θάνος:

Θανάσης: Να παίζω μουσική όλη τη μέρα, συναυλίες και ρεμίξ στην κεντρική Ευρώπη. Αυτό θέλω να κάνω. Σε υπόγειο δεν θα κλεινόμουν. Στη Θεσσαλονίκη δουλεύουμε σε υπόγειο και είναι πολύ άσχημο συναίσθημα να μην υπάρχει ένα παράθυρο να κοιτάξεις έξω.


Αυτή τη στιγμή που μιλάμε ποια είναι η διάθεση σας;

Ενθουσιασμένος για τους Hana και την ανταπόκριση όσων μας άκουσαν και λίγο αγχωμένος λόγω μιας πιθανής μετακόμισης στο Λονδίνο.
Θάνος:

Θανάσης: Χαρούμενος. Θα παίξουμε πολλά λάιβ τους επόμενους μήνες, θα βγει το βινύλιο, θα παίζω περισσότερη μουσική και θα δουλεύω λιγότερο.


Ο ομώνυμος δίσκος των Hana κυκλοφορεί από την Granny Records. Την Κυριακή 3 Απριλίου εμφανίζονται μαζί με τον Larry Gus στο Residents, στη Θεσσαλονίκη.

Ακούστε ένα αποκλειστικό mixtape με μουσικές επιλογές των Hana.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Μουσική Θεσσαλονίκη bios Hana Granny Records τέκνο Wire
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ