Αποκάλυψη New York Times: Υπήρχαν προβλήματα με το υποβρύχιο από το 2018 -Η επιστολή «φωτιά» - iefimerida.gr

Αποκάλυψη New York Times: Υπήρχαν προβλήματα με το υποβρύχιο από το 2018 -Η επιστολή «φωτιά»

Το τουριστικό υποβρύχιο «Titan», της OceanGates Expedition
Το τουριστικό υποβρύχιο «Titan», της OceanGates Expedition / Φωτογραφία αρχείου: OceanGate Expeditions via AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Συνταρακτικές είναι οι αποκαλύψεις που έρχονται στο «φως» σε σχέση με το υποβρύχιο που αγνοείται μετά την κατάδυσή του για να «περιηγηθεί» στο ναυάγιο του Τιτανικού, με το «καμπανάκι» του κινδύνου να φαίνεται πως ηχούσε ήδη από το 2018.

Υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου των υποβρύχιων σκαφών ανησυχούσαν τόσο πολύ για την «πειραματική», όπως την αποκαλούσαν, προσέγγιση της OceanGate, της εταιρείας της οποίας το σκάφος έχει εξαφανιστεί, ώστε έγραψαν επιστολή το 2018, προειδοποιώντας για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα με την ανάπτυξη του υποβρύχιου σκάφους και την προγραμματισμένη αποστολή του να περιηγηθεί στα συντρίμμια του Τιτανικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιστολή, που περιήλθε στην κατοχή των New York Times, εστάλη στον διευθύνοντα σύμβουλο της OceanGate, Στόκτον Ρας (που υπενθυμίζεται πως είναι ένας από τους πέντε αγνοούμενους του Titan), από την επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society, ενός εμπορικού ομίλου 60 ετών που έχει ως στόχο την προώθηση της ωκεάνιας τεχνολογίας και την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με αυτήν.

Οι υπογράφοντες, μεταξύ των οποίων ωκεανογράφοι, στελέχη εταιρειών υποβρυχίων και εξερευνητές βαθέων υδάτων, προειδοποιούσαν ότι είχαν «ομόφωνη ανησυχία» σχετικά με την ανάπτυξη από την OceanGate του υποβρύχιου σκάφους Titan, του ίδιου σκάφους που αγνοείται τώρα στον Βόρειο Ατλαντικό με πέντε επιβαίνοντες.

Υποβρύχιο Titan: Το «αρνητικό προηγούμενο» και το «παραπλανητικό μάρκετινγκ»

Ο πρόεδρος της επιτροπής, Will Kohnen, δήλωσε σε συνέντευξή του την Τρίτη ότι η επιστολή προέκυψε από φόβους για το τι θα μπορούσε να συμβεί εάν η εταιρεία δεν τηρούσε τα καθιερωμένα πρότυπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην εν λόγω επιστολή προειδοποιούσαν ότι ένα αρνητικό προηγούμενο αναφορικά με τη μη τήρηση των προτύπων ασφαλείας στον τομέα των υποβρυχίων θα μπορούσε να κλονίσει τη φήμη για την ασφάλεια των οχημάτων, που «κερδήθηκε με σκληρό τρόπο», ενώ επέρριπτε ευθύνες στην εταιρεία για παραπλανητικό μάρκετινγκ. Καλούσε, δε, την OceanGate να συμβαδίσει με τα πρωτόκολλα ασφαλείας που έχουν παγιωθεί.

Δείτε εδώ την επιστολή.

Η OceanGate απέλυσε τον διευθυντή του project του υποβρυχίου, γιατί «φώναζε» για την ασφάλεια

Εν τω μεταξύ και σε συνέχεια των παραπάνω, η OceanGate, η εταιρεία που δρομολόγησε το υποβρύχιο που εξαφανίστηκε σε αποστολή στα συντρίμμια του Τιτανικού, απέλυσε έναν διευθυντή που εξέφρασε ανησυχίες για την ασφάλειά του, και αρνήθηκε επίσης να επιθεωρήσει το σκάφος ανεξάρτητα, όπως αποκαλύπτει η DailyMail.com.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα αφεντικά της OceanGate απέλυσαν τον David Lochridge, ο οποίος ήταν διευθυντής θαλάσσιων επιχειρήσεων για το έργο Titan, το 2018, αφού διαφώνησε με το αίτημά του για αυστηρότερους ελέγχους ασφαλείας στο υποβρύχιο, συμπεριλαμβανομένων «δοκιμών για την απόδειξη της ακεραιότητάς του».

Η εταιρεία επέλεξε επίσης να μη γίνει «ταξινόμηση» του σκάφους, μια πρακτική που εφαρμόζεται σε ολόκληρη τη βιομηχανία, σύμφωνα με την οποία ανεξάρτητοι επιθεωρητές διασφαλίζουν ότι τα σκάφη πληρούν τα αποδεκτά τεχνικά πρότυπα, κάτι που έθιγαν και στην ανωτέρω επιστολή οι άνθρωποι του κλάδου κατασκευής υποβρυχίων.

«Η ταξινόμηση θα έπαιρνε πολύ χρόνο», έλεγε η OceanGate

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της DailyMail, η OceanGate δήλωσε το 2019 ότι η αναζήτηση ταξινόμησης για το υποβρύχιο δεν θα «διασφαλίσει ότι οι φορείς εκμετάλλευσης τηρούν τις κατάλληλες διαδικασίες λειτουργίας και λήψης αποφάσεων, δύο τομείς που είναι πολύ πιο σημαντικοί για τον μετριασμό των κινδύνων στη θάλασσα».

Η ταξινόμηση περιλαμβάνει την πρόσληψη ενός ανεξάρτητου οργανισμού για να διασφαλίσει ότι σκάφη, όπως τα πλοία και τα υποβρύχια, πληρούν τα τεχνικά πρότυπα του κλάδου. Είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για να διασφαλιστεί ότι ένα σκάφος είναι κατάλληλο για λειτουργία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια ανάρτηση στο ιστολόγιο, με τίτλο «Why Isn't Titan Isn't Classed?», η OceanGate υποστήριξε ότι η ταξινόμηση θα έπαιρνε πολύ χρόνο.

Σε αυτήν «κατηγορούσε» για αργοπορία τους οργανισμούς ταξινόμησης, λέγοντας πως είναι «ανάθεμα» στην «καινοτομία»:

«Ενώ οι οργανισμοί ταξινόμησης είναι πρόθυμοι να επιδιώξουν την πιστοποίηση νέων και καινοτόμων σχεδίων και ιδεών, συχνά έχουν πολυετή κύκλο έγκρισης, λόγω έλλειψης προϋπαρχόντων προτύπων…

Η ενημέρωση ενός εξωτερικού φορέα για κάθε καινοτομία πριν αυτή τεθεί σε δοκιμές στον πραγματικό κόσμο είναι ανάθεμα στην ταχεία καινοτομία».

Η εταιρεία δήλωσε ότι οι «καινοτομίες» της περιλαμβάνουν ένα σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του υποβρυχίου σε πραγματικό χρόνο (RTM), το οποίο «δεν καλύπτεται επί του παρόντος από καμία υπηρεσία ταξινόμησης».

Η OceanGate υποστήριξε ακόμη ότι τα δικά της εσωτερικά πρωτόκολλα ασφαλείας ήταν επαρκή. Το ιστολόγιο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «από μόνη της, η ταξινόμηση δεν επαρκεί για να διασφαλίσει την ασφάλεια».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ