Κάρλος Γκοσν: «Πώς κατάφερα να διαφύγω από το Τόκιο, με αεροπλάνο, κρυμμένος σε ένα κουτί» [εικόνες και βίντεο] - iefimerida.gr

Κάρλος Γκοσν: «Πώς κατάφερα να διαφύγω από το Τόκιο, με αεροπλάνο, κρυμμένος σε ένα κουτί» [εικόνες και βίντεο]

Ο Κάρλος Γκοσν μίλησε για τον τρόπο που διέφυγε από την Ιαπωνία
Ο Κάρλος Γκοσν μίλησε για τον τρόπο που διέφυγε από την Ιαπωνία / Φωτογραφία: AP Photos
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η απόδραση του Κάρλος Γκοσν, του πρώην «αφεντικού» των Nissan, Renault και Mitsubishi, είχε όλα τα συστατικά χολιγουντιανής ταινίας. Ο ίδιος θυμάται πώς κατάφερε να διαφύγει για τον Λίβανο τον Δεκέμβριο του 2019, κρυμμένος σε μία θήκη μουσικού οργάνου, με ιδιωτικό τζετ που πέταξε από το ιαπωνικό αεροδρόμιο Κανσάι.

Το ρολόι έγραφε 22:30, μία κρύα νύχτα του Δεκέμβρη του 2019, όταν ο πρώην τιτάνας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας κουλουριάστηκε μέσα σε μία θήκη μουσικού οργάνου, προκειμένου να αποδράσει από την Ιαπωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το αεροπλάνο είχε προγραμματιστεί να απογειωθεί στις 11 το βράδυ», θυμάται ο Γκοσν. «Τα 30 λεπτά αναμονής στη βαλίτσα, περιμένοντας το αεροπλάνο να απογειωθεί, ήταν ίσως η μεγαλύτερη αναμονή που έχω ζήσει ποτέ στη ζωή μου», είπε χαρακτηριστικά.

Τώρα, για πρώτη φορά, ο άντρας που κάποτε ήταν το αφεντικό των μεγάλων αυτών αυτοκινητοβιομηχανιών, αναλύει την παράτολμη διαφυγή του.

Με αποκλειστική συνέντευξη στο BBC, αποκάλυψε ότι αναγκάστηκε να μεταμφιεστεί για να περάσει απαρατήρητος στους δρόμους του Τόκιο και ότι προτίμησε μία μεγάλη θήκη μουσικού εξοπλισμού για να περάσει λαθραία. Παράλληλα, στάθηκε στη χαρά του με το που έφτασε στον Λίβανο. «Η συγκίνηση έγκειται στο ότι τελικά θα μπορέσω να πω την ιστορία αυτή», είπε.

Ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη τον Νοέμβριο του 2018 στην Ιαπωνία, κατηγορούμενος για απόκρυψη εσόδων και πλουτισμό μέσω πληρωμών σε αντιπροσωπείες της Nissan στη Μέση Ανατολή. Μετά τη σύλληψή του, το Δ.Σ. της εταιρείας τον καθαίρεσε, ενώ λίγο καιρό αργότερα είχε ίδια τύχη και στο Δ.Σ. της Renault, διότι διοικούσε αμφότερες τις εταιρείες της συμμαχίας, μεταξύ των εν λόγω κατασκευαστών αυτοκινήτων και της Mitsubishi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γκοσν: Η σύλληψη ήταν σαν να με χτύπησε λεωφορείο

Περιγράφοντας τη στιγμή της σύλληψής του στο αεροδρόμιο του Τόκιο, πριν από τρία χρόνια, ο Γκοσν είπε: «Ήταν σαν να με χτύπησε λεωφορείο, κάτι πολύ τραυματικό. Το μόνο που θυμάμαι από εκείνη τη στιγμή είναι το σοκ, ένα παγωμένο τραύμα», είπε.

Ο Γκοσν μεταφέρθηκε στο Κέντρο Κράτησης της ιαπωνικής πρωτεύουσας. «Ξαφνικά, έπρεπε να μάθω να ζω χωρίς ρολόι, χωρίς υπολογιστή, χωρίς τηλέφωνο, χωρίς ειδήσεις, χωρίς στυλό -τίποτα», σημείωσε.

Για περισσότερο από έναν χρόνο πέρασε μεγάλες περιόδους υπό κράτηση και τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό στο Τόκιο, αφότου αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση. Δεν ήταν σαφές πότε θα διεξαγόταν η δίκη του και ο ίδιος φοβόταν ότι θα μπορούσε να διαρκέσει χρόνια. Η ποινή που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ήταν 15 χρόνια φυλάκισης, εάν καταδικαζόταν, σε μια χώρα με ποσοστό καταδίκης 99,4%.

«Η πιο λογική ιδέα, η χρήση της θήκης για μουσικά όργανα»

Ο Κάρλος Γκοσν κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του / Φωτογραφία: AP Photos
Ο Κάρλος Γκοσν κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του / Φωτογραφία: AP Photos
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο διάστημα που είχε τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό, ο Γκοσν ενημερώθηκε ότι δεν του επιτρεπόταν να έρθει σε επαφή με τη σύζυγό του. Τότε αποφάσισε να αποδράσει.

«Το σχέδιο ήταν ότι δεν μπορούσα να δείξω το πρόσωπό μου, έτσι έπρεπε να να κρυφτώ κάπου… Και ο μόνος τρόπος για να κρυφτώ ήταν μέσα σ’ ένα κουτί, ή στις αποσκευές, ώστε κανείς να μην μπορεί να με δει, κανείς να μην μπορεί να με αναγνωρίσει, και το σχέδιο να μπορεί να λειτουργήσει». Τόνισε επίσης ότι η ιδέα να χρησιμοποιήσει μία μεγάλη θήκη, ειδική για να μεταφέρει μουσικά όργανα, «ήταν η πιο λογική, ειδικά για εκείνη την περίοδο που πραγματοποιούνταν πολλές συναυλίες στην Ιαπωνία».

Αλλά πώς κάποιος τόσο διάσημος κάποτε, και πλέον διαβόητος στην Ιαπωνία, θα μπορούσε να φτάσει από το σπίτι του στην πρωτεύουσα, σε ένα αεροδρόμιο, και να διαφύγει; Όπως είπε ο Γκοσν, το σχέδιο ήταν να συμπεριφέρεται όσο το δυνατόν πιο φυσιολογικά την ημέρα. «Θα πρέπει να είναι μια κανονική ημέρα, όπου έχω έναν κανονικό περίπατο, με κανονικά ρούχα, φυσιολογική στάση, και ξαφνικά όλα αλλάζουν».

Ο Γκοσν θα έπρεπε να αλλάξει τα κοστούμια που φορούσε για χρόνια, ως υψηλόβαθμο στέλεχος της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας, με κάτι πιο απλό. «Μπορείτε να φανταστείτε ότι έπρεπε να πάω σε μέρη όπου δεν πήγαινα ποτέ, να αγοράζω ρούχα που δεν είχα αγοράσει ποτέ. Όλα αυτά ήταν μέρος του πώς δίνεις στον εαυτό σου τη μέγιστη πιθανότητα επιτυχίας, για να μην τραβάς καθόλου την προσοχή επάνω σου», όπως τόνισε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το Τόκιο ταξίδεψε με τρένο στην Οσάκα, όπου ένα ιδιωτικό τζετ τον περίμενε στο τοπικό αεροδρόμιο. Το κουτί βρισκόταν ήδη σε ένα κοντινό ξενοδοχείο και τον περίμενε… «Όταν μπήκα, δεν σκέφτηκα το παρελθόν, δεν σκέφτηκα το μέλλον, απλά σκέφτηκα τη στιγμή. Την ώρα εκείνη δεν φοβάσαι, δεν έχεις κανένα συναίσθημα, εκτός από την τεράστια συγκέντρωση στο ότι αυτή είναι η ευκαιρία σου. Δεν μπορείς να μην τα καταφέρεις. Εάν δεν τα καταφέρεις, θα το πληρώσεις με τη ζωή σου, με τη ζωή ενός ομήρου στην Ιαπωνία», υπογράμμισε.

Ο Γκοσν μεταφέρθηκε από το ξενοδοχείο στο αεροδρόμιο με τη βοήθεια δύο Αμερικανών: του Πίτερ Τέιλορ και του γιου του, Μίκαελ, που παρίσταναν τους μουσικούς. Συνολικά, ο Γκοσν έμεινε στη βαλίτσα για περίπου μιάμιση ώρα, ωστόσο ο χρόνος του φάνηκε πολύ-πολύ μεγαλύτερος. Η παραμονή του εκεί του φάνηκε ως «ενάμισης χρόνος».

Από την Ιαπωνία άλλαξε αεροπλάνο στην Τουρκία, στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, πριν προσγειωθεί στη Βηρυτό το επόμενο πρωί. Οι δύο Αμερικανοί, που παρίσταναν τους μουσικούς βοηθώντας στην απόδρασή του, αντιμετωπίζουν τρία χρόνια φυλάκισης. «Λυπάμαι για όλους τους ανθρώπους που έχουν πέσει θύματα του συστήματος ομηρείας στην Ιαπωνία», ανέφερε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρ' όλα αυτά, ο Κάρλος Γκοσν μπορεί να μη μετανιώνει για τις αποφάσεις του. Όπως αναφέρει το BBC, έζησε περισσότερο σαν αρχηγός κράτους παρά επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ιστορία του παραπέμπει σε χολιγουντιανό σενάριο και έχει τα πάντα: κίνδυνο, διεθνή πολιτική και μια απόδραση που μοιάζει απίστευτη, αν και είναι αληθινή. Άλλωστε, σήμερα το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο προβάλει τη σειρά ντοκιμαντέρ «Storyville», που περιγράφει την εντυπωσιακή του άνοδο και την ακόμη πιο εκκωφαντική πτώση του.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κάρλος Γκοσν Λίβανος Ιαπωνία διαφυγή
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ