Τέμπη: Η ομολογία του σταθμάρχη Λάρισας -«Όταν έμαθα για το δυστύχημα, κατάλαβα ότι έκανα λάθος» - iefimerida.gr

Τέμπη: Η ομολογία του σταθμάρχη Λάρισας -«Όταν έμαθα για το δυστύχημα, κατάλαβα ότι έκανα λάθος»

Έρευνες για θύματα στην σύγκρουση τρένων στα Τέμπη
Έρευνες στο σκοτάδι για θύματα της τρομακτικής σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη / Φωτογραφία: Stringer / SOOC
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατά την προανακριτική απολογία του ομολόγησε το μοιραίο λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Πιθανότατα αύριο, μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, θα εισαχθεί στην ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας το θέμα, προκειμένου να ανατεθεί η υπόθεση σε εφέτη ειδικό ανακριτή.

Ειδικότερα, ο σταθμάρχης, που αύριο προσάγεται στον εισαγγελέα με βαρύτατες κατηγορίες, παραδέχθηκε ενώπιον εισαγγελέα τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή πως έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά, και πρόσθεσε ότι κατάλαβε το λάθος, που κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος συλληφθείς σταθμάρχης Λάρισας Β.Σ., ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία, καταθέτοντας στην Τροχαία Λάρισας υπό την εποπτεία εισαγγελέα -κατόπιν εντολής του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, εισαγγελέα Σταμάτη Δασκαλόπουλου-, αρχικά είχε υποστηρίξει ότι πάτησε το μπουτόν για αλλαγή γραμμών αλλά δεν υπάκουσε το ηλεκτρονικό σύστημα.

Ωστόσο, στη συνέχεια φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του.

Ο σταθμάρχης λέει ότι έβαλε το κλειδί για να μεταβάλει την τροχιά της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά αυτό φαίνεται να μη λειτούργησε. Ο ίδιος φαίνεται να κατάλαβε ότι δεν λειτούργησε, αλλά δεν έδωσε σημασία και δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει το λάθος του. Εμμέσως, ομολογεί το λάθος του και την ευθύνη του για το δυστύχημα και το απέδωσε «στην κακιά ώρα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σύλληψή του έγινε στο πλαίσιο του αυτοφώρου, ωστόσο η δικογραφία θα σχηματιστεί απόψε, αργά το βράδυ, και πιθανότατα αύριο το πρωί θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών με βαρύτατες κατηγορίες, που επισύρουν πολυετείς ποινές ως και ισόβια κάθειρξη.

Η στιγμή της τρομακτικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη και η έκρηξη -Συγκλονιστικό βίντεο ντοκουμέντο

Τη στιγμή της τρομακτικής σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη απαθανάτισε κάμερα από κύκλωμα ασφαλείας.

Η ώρα είναι λίγο μετά τις 23:21, βράδυ της Τρίτης, στον Ευαγγελισμό Τεμπών, λίγο πριν από τα τούνελ.

Η εμπορική αμαξοστοιχία που κινείται προς Λάρισα και η επιβατική, που έχει ξεκινήσει στις 19:22 από Αθήνα, βρίσκονται στην ίδια γραμμή μετά το εγκληματικό λάθος του σταθμάρχη Λάρισας. Τρέχουν με ταχύτητα 166 χλμ./ώρα και βρίσκονται στην ίδια γραμμή επί περίπου 12 λεπτά και για απόσταση 18 χιλιομέτρων.

Η σύγκρουση είναι απίστευτα ισχυρή και τα πρώτα βαγόνια παίρνουν φωτιά, ενώ άλλα εκτροχιάζονται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο-ντοκουμέντο από την ertnews: 

Δείτε το βίντεο

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το παραδέχθηκε μπροστά μου το λάθος του» λέει συνάδελφός του

Συνάδελφος του σταθμάρχη, ο οποίος βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, μιλώντας στον Alpha και στην εκπομπή T-live, είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν καθαρά ανθρώπινο λάθος».

«Δεν βλέπαμε τηλεόραση. Ήμουν μαζί του όλο το βράδυ. Δεν κατάλαβε τι λάθος έκανε στην αρχή. Όταν έμαθε για το δυστύχημα, ήμασταν εκείνη την ώρα μαζί. Τα έχασε, δεν μίλησε καθόλου. Τον ρώτησα τι έκανε, μου είπε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά στη γραμμή. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Έκανε καθαρά λάθος. Είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν πατάς κανένα κουμπί, γυρίζεις τα κλειδιά στην ευθεία ή στη διαγώνιο. Τα συστήματα μια χαρά λειτούργησαν. Το λάθος είναι καθαρά δικό του και το παραδέχτηκε και χθες εκεί. Το παραδέχτηκε μπροστά μου. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ποιο σύστημα φταίει;», είπε ο συνάδελφος του σταθμάρχη.

Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι ο σταθμάρχης εργαζόταν στον ΟΣΕ επί χρόνια, έφυγε για να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια επέστρεψε για να γίνει σταθμάρχης, ενώ υπογράμμισε πως ο σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε για τρεις μήνες στη θεωρία και έκανε τρεις μήνες πρακτική.

Τέμπη: Έτσι έγινε το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη -Η ανάλυση ειδικού σε τεχνικό χάρτη [βίντεο]

Πάνω στον πίνακα ελέγχου κίνησης των τρένων του σταθμού Λαρίσης, ειδικοί δείχνουν σε βίντεο πώς συνέβη η εθνική τραγωδία στα Τέμπη.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ερχόταν από εδώ, άνοδο, και έπρεπε να συνεχίσει κανονικά άνοδο. Κανονικά, έπρεπε να φύγει άνοδο. Ο σταθμάρχης, απ’ ό,τι λένε καθομολογούμενα πλέον, το έδιωξε...», εξηγούν οι ειδικοί στο βίντεο που μεταδίδει σε αποκλειστικότητα το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star.

Δείχνοντας τον πίνακα, οι ειδικοί εξηγούν πως ο σταθμάρχης εκ παραδρομής είχε το κλειδί διαγώνια και το τρένο μπήκε στην αντίθετη κατεύθυνση.

Τέμπη: Το κλειδί ήταν διαγώνια, έπρεπε να είναι ευθεία

«Δεν το αντιλήφθηκε. Με ποια έννοια δεν το αντιλήφθηκε: εκείνη την ώρα πήγε να δώσει τηλεγραφήματα στους Νέους Πόρους “σου στέλνω το τρένο”. Του έφυγε από το μυαλό», αναφέρουν.

«To κλειδί ήταν διαγώνια, έπρεπε να είναι ευθεία. Αυτό είναι το λάθος που έγινε», σημειώνουν οι ειδικοί.

«Το σύστημα δεν υπάρχει όπως είχαμε το ΚΕΚ (Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας), να βλέπει πού κινείται το τρένο. Θα βγουν στην πορεία όλα» σημειώνουν, και καταλήγουν: «Δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια, κάηκε ο σταθμός, το ΚΕΚ».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αμαξοστοιχίες κινούνταν στην ίδια γραμμή επί 12' με ταχύτητα 166 χλμ./ώρα

Από την εικόνα που αντικρίζουν όλοι, συμπεραίνεται ότι η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων ήταν σφοδρότατη, λόγω της μεγάλης ταχύτητας, ενώ από τη φωτιά που ξέσπασε έχουν καταστραφεί στο σημείο και τα εναέρια καλώδια ηλεκτροδότησης των συρμών.

Η επιβατική αμαξοστοιχία κινούνταν με 166 χιλιόμετρα/ώρα στο συγκεκριμένο σημείο. Για περίπου 12 λεπτά και για απόσταση 18 χιλιομέτρων, λόγω του λάθους του σταθμάρχη, η επιβατική και η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν στην ίδια γραμμή. 

Τέμπη: Σταμάτησαν οι έρευνες, λόγω σκότους -Θα συνεχιστούν αύριο, στις 7:30

Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων στα Τέμπη σταμάτησαν με τη νύχτα και θα συνεχιστούν με το πρώτο φως της ημέρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, ήταν επιβεβλημένη αυτή η απόφαση, καθώς δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα γερανοφόρα που απομακρύνουν τα συντρίμμια από το σημείο της σύγκρουσης.

Στην περιοχή η οσμή του καμένου κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα, αφού μετά τη μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με την εμπορική άρπαξαν φωτιά τα τρία πρώτα βαγόνια του επιβατικού τρένου.

Όπως τονίζει η κρατική τηλεόραση, αύριο θα συνεχιστούν οι έρευνες στο τρίτο βαγόνι.

Ιατροδικαστής: Κάναμε νεκροψία σε 43 ανθρώπους

Η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας της Λάρισας, Ρουμπίνη Λεοντάρη, επιβεβαίωσε τον θάνατο 43 ανθρώπων από την τραγωδία στα Τέμπη.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε πως «ολοκληρώθηκε η διαδικασία νεκροψίας-νεκροτομής σε 43 σορούς».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ