Τέμπη: Γιατί «μπαζώθηκε» το σημείο της σύγκρουσης των τρένων - Τι υποστηρίζουν κυβερνητικές πηγές - iefimerida.gr

Τέμπη: Γιατί «μπαζώθηκε» το σημείο της σύγκρουσης των τρένων - Τι υποστηρίζουν κυβερνητικές πηγές

Τα συντρίμμια του τρένου από την τραγωδία στα Τέμπη
Τα συντρίμμια του τρένου από την τραγωδία στα Τέμπη / EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Κυβερνητικές πηγές σχολιάζοντας τα σενάρια περί «μπαζώματος» στα Τέμπη που επικαλούνται ανοιχτά πλέον εκπρόσωποι κομμάτων έχει εξηγηθεί από την πρώτη στιγμή.

Τονίζουν πως έχει εξηγηθεί από τον πλέον αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα που βρέθηκε στο σημείο προκειμένου να αντιμετωπίσει μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης επιπέδου τέτοιου που συγκλόνισε και συνεχίζει να συγκλονίζει τη χώρα και το σύνολο των πολιτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως κανένας από τους επιχειρησιακά εμπλεκόμενους αλλά και τον ίδιο τον πρώην περιφερειάρχη δεν θέτουν θέμα εντολής για τις ενέργειες που έγιναν και ήταν άμεσα συνδεδεμένες με τα πρωτόκολλα διαχείρισης κρίσεων που ισχύουν και τα οποία ενεργοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή μετά τη σφοδρή σύγκρουση των δύο συρμών στην περιοχή των Τεμπών με μοναδικό γνώμονα την έρευνα, τη διάσωση και την ασφαλή μεταφορά των διασωθέντων στα νοσοκομεία.

Η εξήγηση Φαλάρα για τις εργασίες στα Τέμπη

Ο συντονιστής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Ευάγγελος Φαλάρας που βρέθηκε στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος από την πρώτη στιγμή και στη συνέχεια από κοινού με τον επιχειρησιακά επικεφαλής υπαρχηγό της Πυροσβεστικής διαχειρίστηκαν την κρίση. Ο ίδιος έφτασε στο σημείο στις 00.03 και έχει ήδη καταθέσει για τα όσα συνέβησαν όπως και αναφορικά με το δήθεν «μπάζωμα».

Ο ίδιος έχει αναφέρει και σε συνεντεύξεις που έχει παραχωρήσει «είδαμε ότι χρειαζόμασταν βαριά μηχανήματα, γρύλους δυνατούς και γερανούς, που να μπορούν να σηκώσουν βάρη. Γι΄ αυτό το λόγο συγκαλέσαμε δύο συμβούλια ένα στις 02.30 και ένα στις 05.00 προκειμένου να δούμε πως προχωρά το αίτημά μας, διότι από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να εφαρμοστεί το σχέδιο μεγάλων ανθρώπινων απωλειών, να έρθουν οι γερανοί και να εξασφαλιστούν τα μέσα για να μεταφερθούν οι τραυματίες στα νοσοκομεία».

Σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές «εδώ είναι το σημείο κλειδί. Οι γερανοί για να καταστεί εφικτό να σηκώσουν τα βαγόνια προκειμένου να απεγκλωβιστούν τυχόν εγκλωβισμένοι επιβάτες ή να ανασυρθούν θύματα έπρεπε να πατήσουν σε στέρεο έδαφος. Το λασπωμένο χώμα καθιστούσε αδύνατη τη λειτουργία τους και την εκτέλεση της εργασίας για την οποία εκλήθησαν στο σημείο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H απόφαση ελήφθη επί του πεδίου στο πλαίσιο διαχείρισης εν εξελίξει κρίσης, την ώρα δηλαδή που υπήρχαν ακόμα αγνοούμενοι και πιθανώς τραυματίες κάτω από τα βαγόνια, με μοναδικό γνώμονα την έρευνα και διάσωση, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρησιακά αρμόδιοι όταν τίθεται θέμα προστασίας της ανθρώπινης ζωής που προηγείται.

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων στην κατάθεσή του ο Ευάγγελος Φαλάρας, σημεία της οποίας έχουν δεί το φως της δημοσιότητας: «Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απόφαση ΣΟΠΠ με την οποία δίνεται εντολή στην Περιφέρεια να προβεί σε απομάκρυνση όγκου επιφανειακού εδάφους και επίστρωσης του σημείου με οποιοδήποτε άλλο υλικό αλλά αυτό κατέστη αναγκαίο προκειμένου να εκκαθαριστεί ο χώρος, να ισοπεδωθούν οι οποιεσδήποτε εδαφικές ανωμαλίες και να διαμορφωθεί με ασφαλή υλικά ώστε οι γερανοί να επιχειρούν χωρίς κίνδυνο για τον αγωγό και για τους ίδιους λόγω των μεγάλων βαρών (ίδια βάρη και μεταφερόμενα)».

Όπως ο ίδιος ο κ. Φαλάρας τονίζει κάτω από το σημείο περνά αγωγός φυσικού αερίου. Μπορεί κανείς να σκεφθεί τι προβλήματα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν αν ένας εκ των γερανών βούλιαζε στη λάσπη και χτυπούσε κάποιο σημείο του αγωγού. Αυτός είναι ένας πρόσθετος παράγοντας που δικαιολογεί την απόφαση να ρίξουν χαλίκι για να γίνει πιο βατό το έδαφος για τους γερανούς που έπρεπε εκείνη την ημέρα να σηκώσουν βαγόνια που είχαν μάλιστα εκτροχιαστεί.

Ουδείς γνώριζε αν υπάρχουν ζωντανοί. Θυμίζουμε ότι υπήρχαν πληροφορίες πως ακούγονταν φωνές στα συντρίμμια. Και οι αρμόδιοι έπραξαν τα δέοντα, έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να βρεθούν ζωντανοί επιβάτες. Να απεγκλωβιστούν πάση θυσία και χωρίς καθυστέρηση δεδομένου ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το κάθε λεπτό μετράει. Με απλά λόγια δεν ήταν θέμα εντολών. Ήταν θέμα πρωτοκόλλου. Ήταν θέμα ανθρώπινων ζωών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διάψευση από τον Αγοραστό

Το ότι δεν υπήρξαν εντολές προκειμένου -δήθεν- να «μπαζωθεί» το σημείο, το επιβεβαιώνει και ο πρώην περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός.

Ο Κώστας Αγοραστός, μέσω του aftodioikisi.gr, ανέφερε χθες.
«Eγώ, στη γραπτή εξώδικη απάντηση που έδωσα στην κα Καρυστιανού, δεν αναφέρω πουθενά το όνομα του κ. Τριαντόπουλου», υποστήριξε ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Ο Κώστας Αγοραστός ανέφερε ακόμη για το μπάζωμα που έγινε στον χώρο του δυστυχήματος ότι «ενεργήσαμε βάσει του Ειδικού Σχεδίου Ανθρώπινων Απωλειών από την Αστυνομία, την Πυροσβεστική», και πρόσθεσε ότι «κληθήκαμε να παρέχουμε τη μέγιστη δυνατή βοήθεια-υποστηρικτικά, και το κάναμε, δίνοντας μηχανήματα, σκαπτικά μέσα και άλλα, χωρίς να υπάρξει καμία πρωτοβουλία ενεργειών».

Οικοδόμηση ενός απαράδεκτου αφηγήματος συνωμοσίας

Όπως λένε κυβερνητικές πηγές, για μια ακόμη φορά βρίσκεται σε εξέλιξη μια προσπάθεια συντήρησης και ενδεχομένως μεγέθυνσης, μιας δικαιολογημένης οργής από την πλευρά των συγγενών και των φίλων των θυμάτων με συγκεκριμένη στόχευση. Την οικοδόμηση ενός απαράδεκτου αφηγήματος συνωμοσίας που στήνεται μέσα από έωλες αναφορές σε περίεργες εκρήξεις, σε σενάρια για μεταφορές παράνομων υλικών και στη συνέχεια κορυφώνεται με τις αναφορές περί δήθεν συγκάλυψης και περί μπαζωμάτων που έγιναν στο πλαίσιο αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Έχει δηλαδή όλα τα συστατικά που οι συνωμοσιολόγοι του διαδικτύου αλλά και κομμάτων που κινούνται στα άκρα θέλουν για να το χτίσουν ως αφήγημα. Μόνο που πλέον υιοθετείται και από άλλα κόμματα στην απέλπιδα προσπάθειά τους να εγείρουν ζήτημα ενόψει ευρωεκλογών. Σκοντάφτουν όμως στην πραγματικότητα και την αλήθεια όπως αυτή μεταφέρεται από τους άμεσα εμπλεκόμενους» καταλήγουν οι ίδιες πηγές.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Τέμπη τρένα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ