Νίκος Μαστοράκης: Ο γάμος Κωνσταντίνου-Άννας Μαρίας σε 34 φωτό από τις «Εικόνες» και το ρεπορτάζ της εποχής - iefimerida.gr

Νίκος Μαστοράκης: Ο γάμος Κωνσταντίνου-Άννας Μαρίας σε 34 φωτό από τις «Εικόνες» και το ρεπορτάζ της εποχής

Σπάνιες φωτό από το περιοδικό «Εικόνες» για τον γάμο του Κωνσταντίνου και της Άννας-Μαρίας
Σπάνιες φωτό από το περιοδικό «Εικόνες» για τον γάμο του Κωνσταντίνου και της Άννας-Μαρίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗΣ

Ο γάμος του Κωνσταντίνου με την Άννα-Μαρία της Δανίας απασχόλησε τον ελληνικό (ταυτόχρονα με τον διεθνή) Τύπο από την πρώτη μέρα της άφιξης της 18χρονης πριγκίπισσας, μέχρι την τελευταία της μεγάλης φιέστας, όταν πια το βασιλικό ζεύγος είχε γίνει... ρουτίνα.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το περιοδικό «Εικόνες» της Ελένης Βλάχου (στενής φίλης των Ανακτόρων) συγκέντρωσε, επέλεξε και συνέθεσε τις καλύτερες φωτογραφίες Ελλήνων και ξένων φωτογράφων, σε ένα μοναδικό άλμπουμ. Το βρήκε ο Νίκος Μαστοράκης από το εκπληκτικό αρχείο του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ και καλείται ο αναγνώστης να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο, όταν η μοναρχία για τη χώρα ήταν ένα μαγικό παραμύθι πολυτέλειας και υπερβολής.

Τις φωτογραφίες έχει παραχωρήσει στο iefimerida o Νίκος Μαστοράκης

Σπάνιο: Το αφιέρωμα του περιοδικού «Εικόνες» για τον γάμο του Κωνσταντίνου και της Άννας-Μαρίας το 1964

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έγραφε το περιοδικό «Εικόνες» για τον γάμο Κωνσταντίνου-Άννας Μαρίας:

«Με κατάνυξη άκουγε η Αννα-Μαρία τα λόγια και τις ευχές του μυστηρίου. Αν και δεν ξέρει ακόμη ελληνικά, είχε ζητήσει να πληροφορηθεί το τυπικό της τελετής. Αλλωστε σε όλες τις γλώσσες, σ' όλους τους τόπους, η στιγμή που ένα κορίτσι εγκαταλείπει την ξέγνοιαστη ζωή του, για να ακολουθήσει τη ζωή της γυναίκας, γεμάτη από υποχρεώσεις συνειδητές, έχει την ίδια σοβαρότητα. Την ίδια γεμάτη από δέος αντιμετώπιση ενός καθοριστικού ορόσημου», σχολιάζοντας μία από τις φωτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και συνέχιζε: «Με χαμόγελο γεμάτο εμπιστοσύνη κοίταξε η Αννα-Μαρία τον άνδρα της στο τέλος του μυστηρίου. Ναι, εκείνη υποσχέθηκε ενώπιον Θεού και ανθρώπων να είναι μια αφοσιωμένη σύντροφος και μια καλή βασίλισσα. Ο Κωνσταντίνος απαντούσε κάθε τόσο στη συγκίνησή της με ενθαρρυντικά χαμόγελα και με τρυφερό σφίξιμο του χεριού. Η δική του υπόσχεση ήταν πως θα την αγαπάει πάντα, όσο και στις εξαίσιες εκείνες ημέρες των διακοπών στην Κέρκυρα...».

Και ακολούθως οι «Εικόνες» εξηγούσαν τις δημόσιες σχέσεις:

«''Εκείνοι σαν πιο νέοι θα ήθελαν πιο απλά...''. Δεν υπάρχει ερωτευμένο ζευγάρι που να μην προτιμάει το λευκό ξωκκλήσι από τον καταστόλιστο Μητροπολιτικό Ναό και την απομόνωση από την κραυγαλέα δημοσιότητα. Ομως πολύ συχνά τα πράγματα πρέπει να γίνουν διαφορετικά. Προ πάντων όταν ο γαμπρός είναι ο Βασιλιάς και η νύφη η αυριανή Βασίλισσα. Γιατί οι σημερινοί βασιλιάδες μαζί με την δημοκρατική συμπεριφορά, έχουν έναντι του Εθνους την υποχρέωση της εξασφάλισης διεθνούς κύρους, διεθνούς προβολής. Με άλλα λόγια είναι επίσημοι αρχηγοί όλων εκείνων των ενεργειών που εξηγούνται μόνο με τον σύγχρονο όρο των δημοσίων σχέσεων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τη μητέρα του Κωνσταντίνου, Φρειδερίκη, το δημοσίευμα ανέφερε σχολιάζοντας μια φωτογραφία: «Η βασίλισσα-μητέρα Φρειδερίκη, κουμπάρα του ζεύγους, παρακολουθεί με με συγκίνηση τη σκηνή (σ.σ.: του γάμου). Σε λίγο, αλλάζοντας τις βέρες και τα στέφανα, θα δώση μια νέα βασίλισσα στην Ελλάδα. Αλλά η Άννα-Μαρία είναι πρωτίστως για εκείνη η γυναίκα του γιου της, και η ιδιότητα αυτή φαίνεται πως αποσπά όλη της την τρυφερότητα. Ο Κωνσταντίνος το ξέρει καλύτερα από κάθε άλλον και της χαμογελάει με μια βαθύτατη αγάπη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Εκπληκτική εικόνα λαμπρότητας που εντυπωσίασε βαθιά τους ξένους», έγραφε το περιοδικό: «Ολόχρυσα άμφια, αδαμαντοκόλλητες μίτρες, μορφές βιβλικές συγκεντρωμένες στην Ωραία Πύλη, επετέλεσαν μια εκπληκτική εικόνα λαπρότητας που εντυπωσίασε βαθιά τους ξένους και ιδίως τους εστεμμένους για τους οποίους το τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι σχεδόν εντελώς άγνωστο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, γλαφυρές ήταν οι περιγραφές για τα φορέματα της νύφης Άννας-Μαρίας αλλά και των καλεσμένων στον βασιλικό γάμο, ενώ οι φιλοφρονήσεις για τη Δανέζα πριγκίπισσα περίσσευαν. «Η μικρή πριγκίπισσα έμοιαζε με γελαστή καλοσυνάτη νεράιδα», έγραφε σε κάποιο σημείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η σύναξη αυτή της ομορφιάς και των εστεμμένων δεν είναι θέαμα συνηθισμένο για την μικρή αθηναϊκή μας κοινωνία. Κάτω από το ίδιο κομψό περιστύλιο, που φιλοτέχνησε ο Κλεάνθης, βρίσκεται, φορώντας ένα κρεμ φόρεμα από άγριο υφαντό μετάξι κεντημένο με πολύτιμες πέτρες, μια βασίλισσα που ήρθε από τα βάθη της Ασίας, η βασίλισσα του Σιάμ Κιρικίτ. Κοντά της με ολοκόκκινη ρεμπροντέ δαντέλλα η κατάξανθη Γκρέις του Μονακό και η ωραιοτάτη Μαρία-Γαβριέλλα, η μπέλα-Λέλα των Ιταλών με κόκκινα επίσης. Το θέαμα είναι μοναδικό. Νεαρές και ωραιότατες πριγκίπισσες και νέοι πρίγκιπες ή αξιωματικοί με μεγάλες στολές. Κομψές Αθηναίες, μελετημένες από πολύν καιρό εμφανίσεις, χαριτωμένες φίλες της Αννας-Μαρίας, κομψότατοι φίλοι του Κωνσταντίνου που στροβιλίζονται επάνω στις δύο πακεταρισμένες πίστες».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σε πυκνές σειρές περίμενε ο κόσμος στα πεζοδρόμια το πέρασμα της γαμήλιας άμαξας. Παρά την κόπωση και τον καυτό ήλιο, μερικοί επινόησαν την αγορά πολύχρωμων μπαλλονιών, εκδηλώνοντας με τον τρόπο αυτό τον μεγάλο ενθουσιασμό τους», ήταν η λεζάντα φωτογραφίας που απεικόνιζε χιλιάδες πολίτες να περιμένουν.


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι βουτιές του νεαρού Καρόλου, «ο ατίθασος μικρός Μπητλ»

Από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του αφιερώματος των «Εικόνων» ήταν το φωτορεπορτάζ αλλά και όλα όσα συνόδευσαν τις... βουτιές του πρίγκιπα Καρόλου στον Αστέρα!

Έγραφε συγκεκριμένα το περιοδικό: «...Εξακολουθεί να απασχολεί τον αγγλικό Τύπο το ακούσιο λουτρό των τριών Γάλλων φωτορεπόρτερς στην πλαζ της Γλυφάδας, κατόπιν ανατροπής του πλοιαρίου-πενταλό από την παρέα του διαδόχου της Αγγλίας. Το επεισόδιο, φυσικά, έληξε πολύ φιλικά για όλους, αλλά η συμπεριφορά του πρίγκιπος της Ουαλλίας όχι μόνο σοκάρησε, αλλά και δυσαρέστησε τους πουριτανούς υπηκόους της βασιλίσσης Ελισάβετ, μέχρι του σημείου να εκφράζωνται και επικρίσεις [...]. Δεν φταίει μόνο το ναυτικό αίμα που κλείνει στις φλέβες του ο πρίγκιψ Κάρολος και που τον έσπρωξε να γίνει ο "αρχιπειρατής της πλαζ των Αστεριών", υποστηρίζουν οι Άγγλοι. Φταίει κυρίως η κακή ανατροφή που παίρνει από τον πατέρα του αυτός ο ατίθασος "πριγκιπικός Μπητλ"».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε άλλο σημείο το περιοδικό αναφέρεται στα «γκάρντεν πάρτυ» με τη λεζάντα: «Θερμότατη η ατμόσφαιρα στα τρία "γκάρντεν πάρτυ" που δόθηκαν στο Τατόι προ του γάμου, σε 4.500 προσκεκλημένους».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νίκος Μαστοράκης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ