Αποκαλυπτήρια για το νέο νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας: Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές -Τέθηκε σε διαβούλευση - iefimerida.gr

Αποκαλυπτήρια για το νέο νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας: Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές -Τέθηκε σε διαβούλευση

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως / Φωτογραφία: Υπ. Παιδείας
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Στο νομοσχέδιο, που παρουσιάστηκε χθες, σε συνέντευξη Τύπου, από την υπουργό Νίκη Κεραμέως, περιλαμβάνονται πολλές νέες ρυθμίσεις. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει η νομοθετική πρωτοβουλία για την αυτονόμηση των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών των σχολείων, αλλά και η νέα ρήτρα για τους κληρικούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εξής, σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, για να γίνει κάποιος μισθοδοτούμενος από το Δημόσιο κληρικός, θα πρέπει είτε να έχει τελειώσει τις Σχολές Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών (μεταδευτεροβάθμια κλίμακα) είτε να έχει πτυχίο ΑΕΙ. Ολες οι διατάξεις του νομοσχεδίου έχουν αναρτηθεί στο opengov.gr και έχουν ήδη κατατεθεί τα πρώτα σχόλια.

Τι περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο

Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει ρυθμίσεις ιδίως για τα εξής ζητήματα:

I) ΔΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Η ίδρυση θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, ο εξορθολογισμός της διαδικασίας επιλογής στελεχών και η ουσιαστική συμβολή των στελεχών αυτών τόσο στην επιμόρφωση όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθιστούν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης κρίσιμο πυλώνα για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

II) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:

– Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών (διαμορφωτική): Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης¬ είναι να υποστηρίζει τις προσπάθειες επιμόρφωσης και αυτοβελτίωσης του εκπαιδευτικού, με στόχο τη συνεχιζόμενη, ολιστική επαγγελματική του ανάπτυξη και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
– Αξιολόγηση Στελεχών Εκπαίδευσης (συνολική): Στόχος της συνολικής αξιολόγησης είναι η διάγνωση της αποτελεσματικότητας των στελεχών.

III) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:

– Εμπιστοσύνη στους Εκπαιδευτικούς, Μεγαλύτερη Ελευθερία στην Οργάνωση της Διδασκαλίας
– Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε Θέσεις Ευθύνης
– Θέσπιση Πλαισίου Αυξημένης Διαφάνειας και Λογοδοσίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IV) ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιχειρείται ο εξ ολοκλήρου εκσυγχρονισμός και οργάνωση σε νέα βάση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας ως προς τις προτεινόμενες ρυθμίσεις» σημείωσε σχετικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Η διαβούλευση για το νομοσχέδιο θα ολοκληρωθεί στις 14 Ιουλίου 2021.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ