Το μεσαίο πολυτελές SUV της BMW αποκτά ηλεκτρική έκδοση, η οποία προσφέρει αυτονομία κίνησης έως 460 χιλιόμετρα. Τα ηλεκτρικά μηχανικά μέρη της iX3 θα εφοδιάσουν και μελλοντικά μοντέλα του BMWGroup.
Η πρεμιέρα της νέας BMW iX3 σηματοδοτεί επίσης το ντεμπούτο της 5ης γενιάς της τεχνολογίας BMW eDrive.
Οι τελευταίες εκδόσεις του ηλεκτροκινητήρα, των ηλεκτρονικών ισχύος, της τεχνολογίας φόρτισης και της μπαταρίας υψηλής τάσης δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για βελτίωση των επιδόσεων, της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και της αυτονομίας.
Τα εξαρτήματα που εξέλιξε το BMW Group θα τοποθετηθούν και στα μοντέλα BMW iNEXT και BMW i4 από το 2021.
Η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα της BMW iX3 είναι κατά 30% υψηλότερη συγκριτικά με των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων του BMW Group. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει μέχρι 93%, συγκριτικά με < 40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 286 hp και μέγιστη ροπή 400 Nm, που, αντίθετα με άλλους ηλεκτροκινητήρες, διατηρείται στις υψηλές στροφές.
Η νέα BMW iX3 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, όπως η συμβατική BMW X3 xDrive30i. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h. Η μεταφορά ισχύος στους πίσω τροχούς δημιουργεί μία κλασική οδηγική εμπειρία BMW σε συνδυασμό με ανώτερη ελκτική πρόσφυση -χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB- και εξαιρετική απόδοση.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας, σε σχέση με τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και το βάρος της έχει αυξηθεί αισθητά. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα των 188 πρισματικών κυψελών στη νέα BMW iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα. Ενα συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh -με ωφέλιμο 74 kWh- και η υψηλή απόδοση του συστήματος κίνησης επιτρέπουν στη νέα BMW iX3 να προσφέρει αυτονομία έως 459 km στον κύκλο WLTP και μέχρι 520 km σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.
Οι νέες τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους στην 5η γενιά BMW eDrive περιλαμβάνουν μία καινοτόμα μονάδα φόρτισης, που αποστέλλει ισχύ τόσο στην μπαταρία των 400V όσο και στην ενσωματωμένη παροχή 12V. Όταν χρησιμοποιούνται τερματικά εναλλασσόμενου ρεύματος, επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Συνδέοντας το όχημα σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Επομένως, η μπαταρία της νέας BMW iX3 μπορεί να φορτιστεί από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά.
Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν 100 km στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση 10 λεπτών. Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Το επίπεδο του Brake Energy Regeneration προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες, όπως περιγράφονται από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το όχημα πλησιάζει σε μία διασταύρωση, μία ευθεία με όριο ταχύτητας ή ένα προπορευόμενο όχημα, η ανάκτηση ενέργειας αξιοποιείται πλήρως. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.
Εναλλακτικά, αντί τις προσαρμοζόμενης ανάκτησης ενέργειας, στη θέση D, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει high, medium ή low επίπεδο στο Brake Energy Regeneration. Επίσης, χρησιμοποιώντας τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα για την επιλογή της θέσης B δημιουργείται η χαρακτηριστική αίσθηση «one-pedal» των ηλεκτρικών οχημάτων BMW, προσφέροντας έντονη ανάκτηση ενέργειας.