Πρόκληση το ναυάγιο του Costa Concordia - iefimerida.gr
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR
ΚΟΣΜΟΣ 

Πρόκληση το ναυάγιο του Costa Concordia

Πώς θα απαλλαγούμε από το ναυάγιο του Costa Concordia, του τεράστιου κρουαζιερόπλοιου που προσέκρουσε την Παρασκευή σε ένα μικρό νησί στην Τοσκάνη; Οι υποψήφιες για τη συγκεκριμένη επιχείρηση εταιρείες θα αντιμετωπίσουν μια άνευ προηγουμένου πρόκληση, με «κλειδί» της υπόθεσης ένα συμβόλαιο αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Ποτέ άλλοτε δεν είχαν να αντιμετωπίσουν ένα κρουαζιερόπλοιο τόσο βαρύ (114.500 τόνοι), με μήκος όσο τρία γήπεδα ποδοσφαίρου (290 μέτρα), και ψηλό όσο ένα 20οροφο κτήριο (61 μέτρα).

Εκπρόσωποι των εταιριών Smit Salvage και Titan Salvage βρίσκονται ήδη εδώ και αρκετές ημέρες στο νησί Τζίλιο, όπου το Concordia προσάραξε στη μια πλευρά του μετά την πρόσκρουση, και μελετούν προσεκτικά το ναυάγιο, λαμβάνοντας τα απαιτούμενα μέτρα για να αποφύγουν τη δημιουργία πετρελαιοκηλίδας από τη διαρροή του μαζούτ.

«Θα είναι μια από τις πιο δύσκολες επιχειρήσεις στον κόσμο», δήλωσε σήμερα ο Πιερ Λουΐτζι Φόσκι, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Costa, ιδιοκτήτριας του πλοίου.

Οι εργασίες θα αρχίσουν, με το σφράγισμα της τρύπας στην πλευρά του πλοίου, όπου έγινε η πρόσκρουση, ένω στη συνέχεια το πλοίο θα μπορούσε να πλεύσει με τη βοήθεια γιγάντιων μπαλονιών.

Άλλες υποθέσεις που εξετάζονται είναι το πλοίο να αναχωρήσει από εκεί χωρίς πλωτήρες ή να κοπεί σε κομμάτια επί τόπου.

«Θα είναι μια δύσκολη δουλειά», πρόσθεσε ο Μαικ Λέισι, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Διάσωσης, η οποία εδρεύει στο Λονδίνο. «Προφανώς, αυτό που θα κοιτάξουν πρώτα απ' όλα είναι αν το πλοίο μπορεί να ανορθωθεί ή αν μπορεί να επισκευαστεί», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, άμεση προτεραιότητα είναι, κατά την άποψη του, να αντληθούν οι 2.380 τόνοι του καυσίμου από τις δεξαμενές του πλοίου προκειμένου να αποτραπεί η περιβαλλοντική καταστροφή στη ζώνη του Τζίλιο, που βρίσκεται σε ένα φυσικό πάρκο και είναι πολύ δημοφιλής παραθεριστικός προορισμός.

«Η άντληση του πετρελαίου είναι άμεση προτεραιότητα», υπογράμμισε ο ίδιος.

Μια πιθανή προσπάθεια διάσωσης όμως, θα λάβει χώρα ύστερα από αρκετές εβδομάδες, αν όχι μήνες, αλλά οι μηχανικοί ήδη εργάζονται σκληρά για να σώσουν το πλοίο, που είναι δύο φορές βαρύτερο από τον Τιτανικό και δύο φορές μακρύτερο από το Herald of Free Enterprise.

Ο Μάικ Λέισι εξηγεί ότι το Herald, που βυθίστηκε στο βελγικό λιμάνι Zeebrugge το 1987 (193 νεκροί), μπόρεσε και πάλι να πλεύσει και μετά παραδόθηκε για να κοπεί και να γίνει σκράπ. Το πλοίο ανακτήθηκε χάρη σε μια τεράστια μεταλλική δομή που κατασκευάστηκε στη μια πλευρά του πλοίου, και ανασύρθηκε με τεράστια καλώδια που συνδέονταν με φορτηγίδες, οι οποίες ήταν δεμένες σε τεράστιους πασσάλους «πακτωμένους» στο βυθό της θάλασσας.

«Από την άλλη πλευρά, δύο πολύ μεγάλες γερανογέφυρες, βοήθησαν να ξαναπάρει το πλοίο την όρθια θέση. Και άντλησαν το νερό μέχρι να μπορεί να πλεύσει», είπε. Όμως, «εκεί ο πυθμένας ήταν αμμώδης και όχι βραχώδης», παραδέχτηκε.

Οι εταιρείες διάσωσης αρνούνται προς το παρόν να σχολιάσουν τις λεπτομέρειες των σχεδίων τους πριν την ανάθεση του συμβολαίου. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η διάσωση θα στοιχίσει πολύ ακριβά.

«Θα κοστίσει πάρα πολύ, δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, ίσως και πάνω από εκατό" σημειώνει ο Μάικ Λέισι. Και η διάσωση θα διαρκέσει "ένα μήνα, ίσως και δώδεκα», προσθέτει.

Για τον Χανς βαν Ρούι, πρώην αξιωματούχο της εταιρείας Smit ο οποίος τώρα εργάζεται ως ανεξάρτητος σύμβουλος, δύο βασικά σενάρια είναι πιθανά.

«Ή αποκαθιστούμε τις ζημιές, κλείνουμε την τρύπα στα πλευρά του πλοίου και κάνουμε το πλοίο να πλέει, ή το κόβουμε σε κομμάτια», εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Η πρώτη λύση είναι η «καλύτερη», αλλά θα μπορούσε να καταστεί δύσκολη εξαιτίας του τεράστιου μεγεθους του πλοίου, τονίζει ο βαν Ρούι, που έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις διάσωσης του ρωσικού υποβρυχίου Κουρσκ, το 2000.

«Μπορούμε επίσης να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι οι ζημιές είναι πολύ μεγάλες και το πλοίο δεν αξίζει τον κόπο να επισκευαστεί. Το ναυάγιο στη συνέχεια οδηγείται σε ένα κέντρο για την κοπή, για παράδειγμα στην Τουρκία», πρόσθεσε.

Τέλος ο σύμβουλος αυτός διερωτάται: «ακόμη και αν το Concordia μπορούσε να επισκευαστεί, ποιός θα ήθελε ακόμη να ταξιδέψει με αυτό;».

(ΑΠΕ - ΜΠΕ)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ